Naturskyddsföreningen i Ängelholm satsar på återbruk

Naturskyddsföreningen i Ängelholm kommer under 2023 och 2024 att arbeta med återbruk, med fokus på textilier. Nedan finns information om två workshops som arrangeras i november respektive i februari.

26 november – Skapa fina julklappar eller något värmande till dig själv av ”toktvättad” ylle

Välkommen till vår kreativa mötesplats REMAKEstudioÄngelholm.

Det har väl hänt de flesta att man råkat ”toktvätta” ylletröjan på för hög värme så den krympt. Kom till REMAKEstudioÄngelholm med din ”toktvättad” ylletröja, yllefilt, ullhalsduk så kan du göra nya fina presenter av dem. Här får du tips på hur du snabbt, lätt och personligt syr tumvantar till hela din familj och vänner. Vi skapar även snygga och värmande sittunderlag av ullfilt. Här finns nålar, broderigarn, mönster och Monica Palmqvist slöjdare, formgivare och stylist.

Datum och tid: 26 november, klockan 10.00 – 13.00
Plats: Norra Sockerbruksgatan 3a i Ängelholm.
Anmäl er till: info@monicapalmqvist.se

22 februari – Älskade jeans! Lappa, laga skapa ny design

Välkommen till vår kreativa mötesplats REMAKEstudioÄngelholm.

Vi gör snygga lappar, lagar jeans på knäna, vi designar mönster, gör stämpeltryck, broderar SASHIKO och BORO, den nya modetrenden. Är dina jeans obrukbara så kan du skapa helt nya saker t.ex. förvaring till EarPods m.m.Ta med dig jeans du behöver lappa eller vill göra något nytt av. Här finns nål, broderigarn, mönster, divers tygmaterial, två symaskiner, vadd, material att göra personliga stämplar av och Monica Palmqvist slöjdare, formgivare och stylist.

Datum och tid: 22 februari 2024, klockan 15.00 -18.00
Plats: Norra Sockerbruksgatan 3a i Ängelholm