Mitt hav – utställning om livet i Skälderviken och Rönne å!

är en utställning på Klitterhus parkering som Naturskyddsföreningen arrangerar jubileumssommaren 2016. Årets utställning kommer att vara igång från mitten av maj till och med september – se mer information på hemsidan Mitt hav!

De föregående åren betraktar vi som succéer och många har lärt sig om livet i Skäldervikens vatten. Första sommaren hade vi nästan 1900 besökare och andra sommaren nästan 3000, både ängelholmare och turister.

Informativt, roligt, lärorikt, fantastiskt bildspel, roligt med akvarier för barnen – duktiga ungdomar som guidade – detta är några av de positiva reaktioner vi har fått i gästböckerna. Barnen gillade särskilt det lilla klappvänligt akvariet med krabbor och småfisk. I år bjuder vi även på ett akvarium med strömmande vatten.

I samband med utställningen har marinbiolog Kristin Johansson ordnat Strandskola för barn mellan 7-12 år  och också guidade snorkelturer med båt till snorkelleden vid Hultabryggan i Björkhagen.

Den mycket  populära krabbmetartävlingen i Vejbystrands hamn i mitten av augusti ingår också i programmet.

Besök utställningen sommaren 2016!